piątek, 14 września 2012

Do przyjaciół autorów - weryfikacja obrazkowa - wywalcie to dziadostwo!!!

Weryfikacja obrazkowa w komentarzach jest włączona na większości blogów. Udowodnij, że nie jesteś automatem. Udowadniam zatem, udowadniam i szlag mnie trafia...

Efekt jest taki, że na blogach z weryfikacją komentuję rzadziej, a w końcu daję sobie spokój i już nawet przestaje je odwiedzać.


Przez ponad 400 tysięcy odwiedzin na moich blogach nie miałem ani razu automatu wciskającego się ze spamem, raczej problem polegał na tym, że filtry Google zbyt gorliwie kasowały wasze komentarze.

Moi drodzy, powywalajcie to dziadostwo ze swoich blogów. Działa to jedynie na waszą niekorzyść.

P.S. ...a na założeniu firmy: Sprzedaż - jak to robić prawidłowo!

12 komentarzy:

  1. Na blogspocie może i nie ma spamu... te ich obrazki z blogspota to chyba dla osób szczególnie uzdolnionych wzrokowo :D Nie są najprzyjemniejsze, fakt.
    Na jednej z moich stron, nie na blogspocie, akismet blokował średnio kilkanaście spamerskich komentarzy :( (na średnio 90 wejść na stronę dziennie), dopiero po jakimś czasie się uspokoiło. Jesteś ewidentnym szczęściarzem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hm, wiele osób krytykuje weryfikację obrazkową, prawdę mówiąc, nie wiem w czym problem? Przecież trudniejszy obrazek można sobie zmienić na łatwiejszy, zresztą one wszystkie są dość czytelne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam lekką wadę wzroku i to jest problem, z reszta nie tylko dla mnie, litery na obrazkach są zlane ze sobą i absolutnie nieczytelne, czasem klikam i 5-6 razy aby złapać czytelny obrazek

      z resztą to katastrofalna strata czasu, szczególnie jak jest wielowatkowa dyskusja w komentarzu

      Usuń
  3. O tak, zgadzam się z Tobą w całej rozpiętości! Szczególnie dla osób, które jak ja słabiej widza, wpisywanie tych zawijasów bywa męczące. Napiszę dlugi komentarz, a potem czasem po 5 raz muszę walczyć z tym głupim kodem. Och, są opcje odsłuchania, ale to zajmuje czas. Zasadniczo często takie coś odrzuca mnie od komentowania bloga, a z czasem i zaglądania na niego. Na swoich blogach nie uznaję tego świństwa.
    Jeśli autor już tak bardzo chce uniknąć spamu może włączyć moderację. Mi samej zdarzyło się parę osób, które trzeba było sadzić, ale moderacja okazała się wystarczająca, zaś stali czytelnicy nie czuli dyskomfortu wpisywania x razy głupich sylab

    OdpowiedzUsuń
  4. Posłuchałem się Ciebie. Zobaczymy jaki będzie efekt.

    OdpowiedzUsuń
  5. jeśli jest duży problem ze spamem wystarczy wyłączyć opcję anonimów na blogu

    natomiast przez około połowy czasu istnienia takiego bloga i nie było problem z automatami/botami spamerskimi

    OdpowiedzUsuń
  6. Święta racja, mnie po prostu szkoda czasu i oczu. Na blogspocie właściwie nie ma spamu, w ciągu roku zdarzają się może ze dwa takie komentarze, które można usunąć.
    A oczy bolą, jeśli ktoś pracuje dodatkowo przy komputerze, jak ja, po kilkanaście godzin na dobę, to nie będzie sobie męczył oczu tym dziadostwem. Ja na takich blogach najpierw proszę grzecznie o usunięcie, a jeśli ich autor dalej tego nie robi, omijam z daleka.
    Napisałam zresztą na samej górze, że nie komentuję na takich blogach.
    Moje zdrowie i czas są dla mnie ważniejsze od takiej denerwującej "rozrywki" :)
    pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uznałem, że masz trochę racji. W celach testowych wyłączyłem captchę, chociaż to trochę jakbym zostawiał dom otwarty na oścież.

    OdpowiedzUsuń
  8. Rafał, ale o ile pamiętam ty jedziesz na wordpress - mimo wszystko na domowym survivalu czy dawnym agepo większych 'dymów' nie widziałem

    a to dość konkretne blogi

    znów problem był taki, że czasem nadgorliwy automat kasował normalne posty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do chwili obecnej - trzy spamy. Nie jest tragicznie.

      Usuń
  9. Ja na swoich blogach jakiś czas temu usunąłem weryfikację obrazkową. Przyznam, że nie jestem zalewany przez to spamem chociaż na początku się bałem. Jednak obserwując sytuację, muszę stwierdzić, że usunięcie weryfikacji nie przysporzyło mi większej liczby komentarzy.
    Moja konkluzja jest taka, że jeżeli komuś zależy na pozostawieniu komentarza to i tak to zrobi, usunięcie weryfikacji jest jedynie pewnym ułatwieniem i tyle.
    Pozdrawiam, Tomek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne, ja także nie mówię autorom - usuńcie obrazki, a stanie się cud :D

      Usuń