niedziela, 29 września 2013

Blogger - jak zablokować spam - moje ustawienia.

Nawiązując do ostatniego tematu o spamie chcę podziękować Autorce bloga http://iw-od-nowa.blogspot.com/, która podpowiedziała mi rozwiązanie dotyczące definitywnego zablokowania spamu w systemie blogspot/blogger.

Oto moje nowe ustawienia. Można kliknąć i zobaczyć. Ustawienia obejmują także stosowną informację antyspamową.


Zgodnie z sugestią Koleżanki często atakowane są posty starsze, które schodzą ze strony głównej i tym samym uwagi administratora. U mnie jest to około tygodnia - ustawiłem więc blokadę na 7 dni.

Gorące dyskusje czytelnicze, o ile mają miejsce, najczęściej odbywają się 'na goraco' zatem limit 7 dni jest wystarczający aby nie zawalić mnie obowiązkiem moderacji wszystkich postów.

Niestety, dochodzi mi obowiązek moderacji, jednak i tak co jakiś czas robię czyszczenie bloga ze spamu, więc reasumująć nie powinno mi to zająć radykalnie większych zasobów czasowych.

Zasady mojej moderacji:

Usuwam wszelkie linki komercyjne - nie ważne jak dopracowany i merytoryczny jest komentarz - firmy muszą płacić za reklamę w moich mediach i koniec.

Do kategorii firm zaliczam także te blogi, których jedynym, bądź zasadniczym celem istnienia jest zarabianie pieniędzy (za wyjątkiem kilku autorów którzy maja moją zgodę na linkowanie).

Opcja Anonim jest przeze mnie co jakiś czas okresowo wyłączana - najczęściej by uspokoić za nadto rozbrykanych dyskutantów - dwa tygodnie ochłody i jest spokój z chamstwem.

Kilku fajnych użytkowników komentuje jednak używając opcji Nazwa lub Anonim i dla nich zawsze włączam tę opcję ponownie. Sugeruję im jednak założenie użytkownika w Google/G+/Blogger czy Wordpress.com, ponieważ utrzymanie opcji Anonim na tym blogu jest na dluższą metę nierealne.

Pozdrawiam :-)

6 komentarzy:

  1. zagadka dla dobrych zawodników: jakiej przeglądarki używam na moim komputerze? jakiego systemu?

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. ...przynajmniej kiedyś ;P zapomniałem dodać.

      Usuń
    2. no niby tak, na pingwinie, ale z lisem nie do końca :)

      Usuń
  3. Dobra :) Trzymajmy sie wersji, że mnie przekonałeś ;)))
    Roman

    OdpowiedzUsuń
  4. Na ludzi to najlepszy sposób, bo te roboty to wystarczy kilka razy oznaczyć jako spam i filtry bloggera same już wyłapują. U mnie zalewa nie tyle starsze notki, co ze zbitką słów odpowiednią dla nich - największy napór na "wieczorne rozrywki" i "armaty" ;) wiadomo co tam usiłuje się wedrzeć. Powiadomienia o komentarzach przychodzą mailem, więc tam mam pierwszy podgląd, czy coś mi spamuje i od razu mogę skontrolować działanie filtrów...

    OdpowiedzUsuń