wtorek, 8 października 2013

System Disqus z blokadą spamerskich URL oraz z zezwoleniem na komentarze użytkownika bez konieczności rejestracji.

Zgodnie z obientnicą chciałbym Wam zaprezentować system Disqus skonfigurowany w celu zupełnej eliminacji SEO-spamu i jednocześnie skonfigurowany w sposób przyjazny dla uzytkowników.

Obiecałem Wam, że na Bloggerze system wypróbuję na moich pomocniczych blogach tematycznych - wybór padł na podblog RO o nazwie Założenie Firmy.

Czasem piszę sobie o czymś z życia firmy i przedsiębiorcy, co niekoniecznie nadaje się na blogi główne (statystycznie 95% z Was nie jest zainteresowane prowadzeniem własnej firmy) ratuje mnie w tym ZF, jednak i to dzieło autorskie padło ofiarą ataku SEO-spamerów.

Czas to zmienić. Zamiast dziurawego jak sito systemu komentarzy Bloggera ustawiłem tam Disqus.


Powyżej widzicie mój panel administratorski na Disqusie, filtr właśnie wyłapał i skutecznie zablokował testowo wrzucone URLe.



Powyżej widzicie moją konfigurację w akcji. Można się zalogować uzywając któregoś ze swoich mediów społecznościowych ale też można pisać bez rejestracji. Wystarczy zaznaczyć box "wolałbym pisac jako gość" pod swoim podpisem. Podany mail może być zupełnie fkcyjny.

Jak widzicie, nie taki Disqus straszny... sprawdził się już na moich dwóch testowych blogach WordPressowym skutecznie broniąc je przed SEO-spamem. Jak widać działa także na platformie Blogger.

Jakieś pytania?

2 komentarze:

  1. Z discusem jest jednak mały problem - ścierwo nie działa z komórek, a przynajmniej Opera mini na symbianie s60

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wszędzie mam ten system, nie wszędzie się sprawdził, jednak jest to mniejsze zło niż natywny system komentarzy bloggera

      Usuń