poniedziałek, 7 października 2013

Tajemnice blogowania... spam raz jeszcze.

Ostatnio dużo uwagi poświęcam blogowaniu jako takiemu oraz sprawom, które mogą zainteresować autorów i osoby zainteresowane założeniem własnego bloga.

W ostatniej dyskusji pojawiły się głosy, że w swojej zagorzałej walce ze spamem przesadzam, mam urojenia lub inną paranoję i problem sobie wymyślam.

Takie komentarze nie uraziły mnie, ja rozumiem, że koledzy, którzy takie coś mówią, po prostu mają blogi mniej popularne i co za tym idzie mniej atakowane przez spamerów. Trudno im w to uwierzyć.

Dziś sprzątając zaledwie jeden ze swoich blogów wpadłem na pomysł, że pokażę tym kolegom dowód, że problem jednak istnieje... proszę bardzo....



...to jest blog DlaFaceta.biz i skrzynka moderacji z ostatnich dni, powiększyć i zobaczyć proszę, cyfra 51 w dymku oznacza liczbę komentarzy ze spam-linkami wyłapanych przez filtr WordPress, który ustawiłem.

Komentarze które widać przeszły przez Captchę, jest to ręczna robótka ludzi - praktykantów/studentów siedzących w agencjach SEO, bo automat się przez Captchę nie przedostanie.

No i to by było w temacie urojeń Remigiusza na temat jego blogów. Jeszcze jakieś pytania?

6 komentarzy:

  1. a nie można by na taki adresik ze spamu wysłać jakąś mailbombę?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiesz, takie mściwe działania wobec kogokolwiek leżą zupełnie poza moimi zainteresowaniami

      chcę po prostu mieć spokój i robić swoją robotę

      po prostu muszę jeszcze dopracować dodatkowe wtyczki do WordPress, albo wszędzie dopisać taki config jak zrobiłem na oszczedzanie.info.pl

      od biedy wrzucić wszędzie na wordpressach disqus

      mówię Wam, autorom blogów, tym, który niedowierzają, że już przy mojej skali działalności problem jest jak najbardziej realny

      Usuń
    2. Realny, ja mam zaledwie trzy strony www, z czego dwie jeszcze nie rozpropagowane a spam się wali i wali.

      Usuń
    3. masz u siebie captchę?

      to plugin WordPress?

      trzeba by także pomyśleć o Akismecie, możesz zdobyć klucz rejestracyjny za friko na WordPress.com

      albo Disqus, jak pisałem wcześniej

      Usuń
  2. To zależy, jakiej wtyczki obrazkowej używasz.
    Typowy obrazek to żaden problem dla robotów, jak sam widzisz. Warto zmienić na wtyczkę z rodzaju "policz i wpisz odpowiedź".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie takiej wtyczki używam, typu "policz i wpisz odpowiedź"

      dziś sprzątałem oszczedzanie.info.pl i mimo bokady URLi w odpisie mądre ludi z SEO po prostu zaczęli wpisywać w treści komentarza

      koniecznie odwiedź stronę www.cośtamcośtam.pl

      niestety (dla nich) wszystkie URLe blokuje moje ustawienie WordPressa, to tai ostatni bastion antyspamowy

      Usuń