wtorek, 26 listopada 2013

Jak oszczędzać pieniądze...

...ten blog, prowadzony przez Michała ostatnio stał się dla mnie w pewnym sensie inspiracją do dalszego pisania... 

(Ten blog znajdziecie na stałe wklejony w mój blogroll w lewym panelu, tak jak i inne zaprzyjaźnione blogi, resztę zaś w katalogu blogów w menu. Zapraszam)

...spodobała mi się idea pisania mniej, ale bardziej rzeczowych artykułów na oszczedzanie.info.pl i zostanę przy niej na pewno. Ta formuła to sukces.

Ale...

Brakuje mi, z drugiej strony, pisania o pierdołach, wielu spontanicznych i nieprzemyślanych wpisów, takiego rasowego blogowania w oryginalnym znaczeniu tego słowa.

Jednak Racjonalne Oszczędzanie to był misz-masz, trochę poważnych wpisów, trochę ciekawostek i przemyśleń z życia admina, ni to typowy web-log, no to publicystyka. To była ni to świnka, ni to morska - na pewno nie zrobię takiego śmietnika z mojego nowego bloga.

Jaka decyzja? Na razie dodatkowo pobloguję, czy raczej po-mini-bloguję na moim pierwszym wordpressowym blogu, który odzyskałem po perypetiach z Google. Dla niewtajemniczonych, ten adres to http://oszczedzanie.biz

Tak więc zrobię sobie na tym adresie, skoro i tak już jest, skoro i tak WP zainstalowany i wszystko przygotowane, miniblog, zaplecze dla głównego bloga.


Co jednak z adresem http://racjonalne-oszczedzanie.blogspot.com/, na którym właśnie czytacie tę notkę, pytał mnie o to dziś Kolega Paweł? Nic... podtrzymuję swoją decyzję emigracji z Bloggera, ponieważ już nie spełnia on moich oczekiwań technicznych i ten wpis jest jednym z ostatnich o mini-blogowym charakterze.

Trzymam się swoich planów i obietnic wobec czytelników, a pobawię się trochę i popiszę o drobnostkach ze swojego życia i małych oszczędnościowych ciekawostkach na starym wordpressowym adresie.

Pozdrawiam.


3 komentarze:

  1. Właśnie zaglądałem na twoje blogi i pomału załapałem co gdzie masz.
    Głównie na blogspocie doczytałem :)

    Po pierwsze odpisze i tu i u siebie, no i nie mogę napisać komentarza jak kiedyś czyli z odnośnikiem wordpress`owym? muszę i mogę tylko przez logowanie google. Innej opcji nie ma.

    Po drugie jak dobrze rozumiem info.pl to teraz Twój główny blog o oszczędzaniu (bardziej profesjonalny odsiany od "spontaniczności"), a biz.pl to taki bardziej luzacki. Z kolei blogspot - kiedyś podstawowy - linkowany tutaj u nas nadal to już się będzie kończył, zostaną same stare wpisy.

    Po trzecie są inne czyli dla faceta, firma, zakupy itd.

    Wiesz co powiem Ci szczerze jak ja to widzę - tak ci to powiem jakbyśmy siedzieli przy piwku w cztery oczy :) moim zdaniem trochę przekombinowowujesz kto się w tym połapie? Porozdzielałeś na poszczególne sektory dyskutantów być może zdobyłeś kolejne rzesze czytelników ale bardziej nastawionych na konkretny temat - profilowanych. Tylko że (nie wiem bo dawno mnie u Ciebie nie było) czy ci sami ludzie teraz ze sobą rozmawiają i zaglądają na wszystkie Twoje blogi - podblogi? Czy aby nie narobiłeś za dużo azylów?

    Ja wolałem jak w jednym miejscu miałeś powiedzmy wszystko, ten Twój misz-masz mi się podobał dla mnie wystarczyło jak 2,4 wpisy w tygodniu mnie zainteresowały, pod którymi zabierałem głos a piszesz przecież codziennie a nawet więcej :) Jak byłeś bardziej takim spontanem, czasami prowokatorem z pazurem o czym sam wspominasz:

    "Brakuje mi, z drugiej strony, pisania o pierdołach, wielu spontanicznych i nieprzemyślanych wpisów, takiego rasowego blogowania w oryginalnym znaczeniu tego słowa."

    Inne wpisy (nie wszystkie ale jednak, bardzo ciekawe skądinąd) oczywiście też czytywałem z komentarzami, jeden prosty odnośnik do bloga to mnie jako czytelnika satysfakcjonowało.

    A teraz nie wiem gdzie ja mam zaglądać w które miejsce, gdzie jest akurat ciekawie, ciągłe linkowanie że tu jest o tym tam o tym, skakanie mnie to za bardzo delikatnie mówiąc nie odpowiada.

    Oczywiście to jest tylko i wyłącznie moje zdanie dlatego jak coś to wybiorę sobie jakieś ostateczne miejsce u Ciebie i będę czytał, może ten biz :)

    pozdrawiam
    arszu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, to jest tak:

      są 2-3 blogi:

      http://DlaFaceta.biz

      http://oszczedzanie.info.pl

      miniblog, coś a'la stare Racjonalne Oszczędzanie

      http://oszczedzanie.biz

      funkcjonalnie jest to integralna część bloga pubicystycznego oszczedzanie.info.pl


      to wszystko, reszta to funkcjonalne "archiwa" i nic więcej, z Bloggera wychodzę i tyle

      rozumiem zmieszanie, starych czytelników, wchodzących na moje strony blogspotowe, ale te 2-3 blogi to wszystko co robię dalej

      są do tego dwa profile FB

      https://www.facebook.com/RacjonalneOszczedzanie

      https://www.facebook.com/DlaFaceta.biz

      to wszystko

      Usuń
    2. nie ma już firma i zakupy, to przeszłość

      Usuń