wtorek, 21 lipca 2015

Grecja: Problem z bankomatami i kartami?

Na chwilę publikacji tej notki dalej obowiązuje limit wypłat z greckich bankomatów w wysokości 60 Euro dziennie, przynajmniej taką informację wyświetla mi terminal w bankomacie. Pojawia się także informacja, że limit nie obowiązuje obcokrajowców.

Jak obecnie wyglądają jednak legendarne kolejki do bankomatów, którymi straszono mnie przed wyjazdem na urlop? 

W miejscowości gdzie teraz jestem maksymalna kolejka to były 3 osoby, z reguły z bankomatem walczy jakiś pojedynczy człowiek, ale na ogół jest pusto. Wygląda na to, że kto miał wybrać pieniądze - już wybrał, albo ludzie już nie panikują. (Nie jestem... fakt... idealnie na czasie. Z resztą nie po to człowiek jedzie na wakacje by spędzać wieczory na portalach informacyjnych).

Jest jednak ciekawa rzecz - w stosunku do ubiegłego roku drobna rzecz się zmieniła - nigdzie w sklepach nie widziałem naklejek/zachęt po płatności kartą, reklam VISA, itp. ani wystawionych terminali do płatności.

Czy zaufanie do "plastikowego pieniądza"' w Grecji powróci? Według mnie raczej nie, przynajmniej ja w sytuacji Greków starał się akceptować płatności tylko w gotówce ;-)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz