Jedwabny Szlak 2.0

W powodzeniu nowego Jedwabnego Szlaku kluczową rolę ma odegrać Polska. Nowa koncepcja dla rozwoju gospodarczego Chin, którą przedstawiono pod koniec 2013 roku zakłada pociągnięcie sieci kolejowych korytarzy do transportu. Mają one połączyć Chiny z Unią Europejską, która to jest ich kluczowym partnerem handlowym. Polska okazuje się być rozpatrywana jako najważniejszy łącznik.




To właśnie u nas Chińczycy planują postawić centra logistyczne, z których wszystkie towary produkowane w Chinach mają być dystrybuowane do reszty krajów europejskich.






Z tytułu obsługi tranzytu Polska może liczyć na spory przypływ pieniędzy. Jednak szansę na zarobek upatruje się także w ramach eksportu naszych produktów. Możliwe będzie to dzięki krótszej drodze transportowej. Szlak kolejowy pozwoli na dotarcie produktów z Polski do Państwa Środka już w 12 - 14 dni. Obecny czas drogą morską wynosi ponad cztery razy tyle, bo aż 2 miesiące. Warszawa i Pekin pozostaną dzięki takim rozwiązaniom w strategicznym sojuszu gospodarczym.


Zobacz także nieco sceptyczny wpis i dyskusję:

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Polsat cyfrowy - multiroom - problemy i pozorna oszczędność?

Jak sprzedać niepotrzebne przedmioty?

Jeep Grand Cherokee - spalanie i oszczędność.