Pisanie CV.
Kiedyś przez pewien czas zajmowałem się swego rodzaju doradztwem zawodowym, pisałem także dużo CV i listów motywacyjnych. Był to dla mnie okres całkiem udany - rozeszło się pocztą pantoflową, że moje dokumenty są po prostu skutecznie, dostałem także kilka dobrych ocen od zachodnich agencji HR i szło jak burza.
Co dziś mogę napisać o dobrym CV? Jak je przygotować?
Szczerze mówiąc trudno określić jednoznacznie, co to jest dobre CV. Wchodzi tu szereg czynników, które lubią ignorować różni samozwańczy macherzy i "doradcy" krowie spod kopyta wyjęci. Po prostu do kreacji dobrego CV trzeba podejść w sposób bardzo indywidualny.
Czasami rzeczywiście wystarczy standardowe CV po prostu ściągnięte ze standardowych szablonów krążących po internecie, bywa jednak, że osoba rekrutująca widząc dziesiąte CV odklepane od tego samego szablonu (bo delikwent nawet czcionek nie raczył zmienić) po prostu ziewa i odrzuca je gdzieś na kupkę (po czym zapomina).
Zdarzało mi się opracowywać CV, które przypominało chyba pracę maturalną (mowa o klasycznej maturze) z języka polskiego. Wysokospecjalistyczne CV zamknęło się w kilku stronach A4.
Zdarzył się jednak ciekawy dylemat. Znając sytuację rekrutacyjną w danej firmie z zaufanych źródeł przygotowałem dla profesjonalisty z bogatym wieloletnim doświadczeniem CV minimalisty.
- dane kontaktowe
- wykształcenie (tylko ostatnia uczelnia z uzyskanymi tytułami)
- doświadczenie zawodowe: tylko trzy ostatnie stanowiska opisane w następujący sposób - zwięzły zakres obowiązków, liczba ludzi pod komendą aplikanta, suma budżetu za którą był odpowiedzialny kandydat (całkowicie pominięta poprzednia historia zatrudnienia)
CV zrobiło planowane wrażenie, kandydat obecnie jest kierownikiem w firmie do której wysyłaliśmy to CV.
P.S. Zapraszam także na artykuł:
Komentarze
Prześlij komentarz