Polsat cyfrowy - multiroom - problemy i pozorna oszczędność?

Nieczęsto oglądam TV, nie mam zwyczaju aby telewizor w domu był cały czas włączony, tak jak to jest u niektórych (zagłuszacz ciszy?), ale także nie jestem ultraminimalistą, który telewizor wyrzucił. Nie przymuszam otoczenia do swojej filozofii minimalistycznej

Zapraszam Cię do wizyty i subskrypcji blogowego kanału YouTube - Oszczędzanie!
Kliknij koniecznie! 

Tak czy inaczej niedawno stałem się posiadaczem, czy raczej dzierżawcą, dwóch dekoderów Polsat Cyfrowy MiniHD, jeden z opcją multiroom.


 
Multiroom oznacza, że za dodatkową opłatą mniejszą niż abonament główny możesz się cieszyć telewizją w drugim pokoju (na osobnym kablu antenowym/satelitarnym).

Jednak projektanci usługi Multiroom najwyraźniej założyli, że każdy abonent to potencjalny złodziej i weźmie Multiroom dla sąsiada, by razem taniej korzystać z telewizji! Dziwne założenie w czasach, gdzie większość znajomych rzeczywiście ma minimum dwa telewizory!

Multiroom co jakiś czas się blokuje, ostatnio mam wrażenie, że mniej więcej dwa razy w tygodniu - wydaje mi się, że raz w weekend, w porze "oglądalności", drugi raz przypadkowo w tygodniu. Jest to celowy zabieg Polsatu!

W celu odblokowania należy wyjąć kartę sim z dekodera multiroom, wyciągnąć kartę sim z głównego dekodera, przełożyć ją na wlączonym dekoderze do multiroom'a - po odblokowaniu starannie przywrócić stan poprzedni, czyli prawidłowo włożyć stare karty na miejsce, pamiętając o odpowiedniej stronie! Dla mnie to niewielki wysiłek, ale czy ja cały czas dyżuruję przy TV na wypadek blokady?!

To NIE JEST ŁATWE dla osoby nietechnicznej korzystającej z tej oferty, czyli z reguły dla osób płci pięknej, które od techniki, kabli, kart,  złączek, procesorów, zasilaczy, systemów, itp. wolą trzymać się z daleka. Według mnie i domowników - jest to spore utrudnienie w korzystaniu z tej usługi, zwłaszcza, że dekoder blokuje się z reguły w czasie ciekawego programu, fajnego filmu, itp.


Biorąc te ofertę, byłem poinformowany, że naprawdę nieczęsto, raz na długi czas dekoder się blokuje - tymczasem otrzymałem ofertowy badziew. Chcesz kupić Polsat z multiroomem? Zastanów się dwa razy!

Kłopoty masz jak w banku! Dekoder na pewno zablokuje się podczas ulubionego tanecznego programu żony, w czasie kiedy twoi kumple wyciągną cię na piwo. Gwarantuje to Prawo Murphyego!


P.S. Drogi Czytelniku, Droga Czytelniczko!!! Tak... to prośba dokładnie do Ciebie... jeśli spodobał Ci się mój wpis i dostarczył cennych informacji - polub profil mojej strony na Facebooku!!!  https://www.facebook.com/RacjonalneOszczedzanie

Zobacz także nową wersję tego bloga pod nowym adresem: OSZCZEDZANIE.INFO.PL - na pewno zyskasz dzięki temu więcej wartościowych informacji, które pozwolą oszczędzić Ci pieniędzy!


Komentarze

  1. Dobrze, że dzielisz się takimi spostrzeżeniami.
    Warto wiedzieć, co jest nie promocją, tylko zakupową wpadką.
    Ja korzystam z fun-packa hd TP SA (Orange), ale ma to ten minus, że działa tylko na jednym odbiorniku.
    Ciekawa jestem, czy masz rozeznanie, które z telewizji działają na 2-3 odbiornikach bez dodatkowych opłat (mogą być dodatkowe urządzenia, to zrozumiałe, ale nie chciałabym płacić dodatkowego abonamentu od każdego telewizora).
    pozdrowienia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na 2-3 TV bez opłat? chyba tylko cyfrówka naziemna :) albo minimalny pakiet TV na kartę :)

      Usuń
  2. Też mam takie spostrzeżenia jak autor, Polsat jest niepoważny z tym wachlowaniem kartami, płacić im regularnie i jeszcze oni robią takie szopki - coraz częściej, kiedyś co tydzień teraz 2 razy w tyg. To już lepiej brać N-kę bo tam dekodery są połączone fizycznie kablem i nie ma takiego latania z kartą.
    Drugi poważny problem polsatu to zawieszanie się tunera HD6000, zwiechy są prawie codziennie i pomaga tylko wyłączenie z prądu. Porażka ten Multiroom...

    OdpowiedzUsuń
  3. hmmm... znając mentalność większości polaków, wcale nie dziwię się, że polsat opatentował właśnie taki sposób walki z nielegalnym odbiorem telewizji. W końcu to ich biznes, a nikt nie lubi być "okradany"... mówiąc że jest to ogromne utrudnienie dla osoby "nietechnicznej" ... szczerze nie znam osoby której by to sprawiało problem... moje 9 i 10 letnie kuzynki(tak osoba dorosła moze mieć takie kuzynostwo) nie mają z tym absolutnie żadnego problemu... więc nie ośmieszaj się i nie publikuj tego typu bzdur... to jak z wkładaniem pendriva... nigdy nie włoży się go za pierwszym razem dobrą stroną, ale nie dlatego, że nie mozna tego ustalić ale dlatego że nikt nie zwraca uwagi na to którą stroną go wkłada... osoby które nie potrafia korzystać z komputera, telefonu czy innego typu "technicznych" urządzeń, mogą mieć z tym problem, ale reszta-nie sądzę. Chyba,że tak jak kolega wspomniał, któś bierze dla sąsiada, zeby płacić mniej, więc wizyta w środku nocy w celu restartu może być niezręczna...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szanowny Panie Anonimowy
      ewidentnie daje pracownikiem Polsatu, jestem pewien że latanie po pokojach we własnym domu w nocy może być strasznie krepujące (wbijam sie do pokoju rodziców w nocy a tam niezręczna sytuacja) więc to wcale nie musi być sąsiad. A to że traktują klienta jak potencjalnego oszusta.... Dobrze że jest konkurencja i nie trzeba tak jak w przypadku TP być przywiązanym do usługodawcy, resztę rynek ureguluje.
      PS słyszałem ze nawet co dwa dni trzeba zmieniac karty, TO JEST SPORY KŁOPOT

      Usuń
  4. polsat mógł by wprowadzic chociaż co 15 dni takie latanie z kartą a nie co 3 dni

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszędzie jest jakiś haczyk,Obecnie wymówiłem umowę w C+,niemniej jednak korzystanie z multiroomu w C+ na dwie karty w osobnych gospodarstwach nie stanowi problemu i abonament można podzielić przez dwa ,lub jak jest spliter to na wiele więcej,i to bez konsekwencji ze strony C+.
    Nie wiem jak będzie teraz w nc+

    OdpowiedzUsuń
  6. Nc+ będzie pracować na dekoderach N-ki bardzo intuicyjna obsługa ich obsługa i chyba najlepsza na rynku PL. Ich multorum trzeba połączyć z głównym dekoderem ,,skrętką" (przewodem do internetu) lub oba połączone do posiadanego w domu rutera można połączyć się przez wifi,ale bodajże trzeba mięć do nich karty wifi dedykowane. Jak ma ktoś dobrze zbudowaną w domu sieć to będzie działać jak nie to trzeba będzie ściany trochą kuć, aby pochować przewód ,,skrętkę" .To rozwiązanie w Polsacie nie jest takie głupie wydaje mi się ,że blondynka czy staruszek da radę wyjąć i włożyć. Niestety odchodzę z n-ki bo takie ceny w nc+ przywalili ,że przykucnąłem.Idę do polsatu za 100zł oferta ful z multirumem(dotychczas za 100zł miałem w n-ce ful ofertę ,a w nc+ chcą za nią 200zł bez multirumu).

    OdpowiedzUsuń
  7. Uważam, że pomysł Polsatu z tymi kartami jest idiotyczny. Po pierwsze technicznie - karty lub sloty w pewnym momencie się wyrobią i najzwyczajniej w świecie zniszczą... N dekoderach często było napisane "Nie wyciągaj karty bez wyraźnej potrzeby", a tu każą wyciągać kartę 2 razy w tygodniu. U mnie w domu telewizję mam na parterze oraz drugim piętrze i jak sobie myślę że miałbym latać z tymi karatmi po piętrach 2 razy w tygodniu tylko po to by oglądać telewizję to mi się niedobrze robi. Z 2 pietra na dół po kartę, potem na górę odblokować dekoder, potem na dół odnieść kartę, potem na górę by oglądać tv. 4 razy po schodach dziękuję bardzo, wolę nc+.

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety też mam problem z przekładaniem kart. Nie jest to zbyt trudne ale denerwujące i zawsze w najmniej odpowiednim momencie. Sądzę że umowy z Polsatem już nie przedłużę - mam dosyć przekładania kart.

    OdpowiedzUsuń
  9. moja teściowa ma ponad 80 lat.Mieszka sama i jak jej wyłączą multirooma wieczorem muszę palić maszynę i jechać 5 km jej wymienić bo sama nie wie co z czym zamienić, zresztą jest schorowana i do sypialni ledwo wchodzi sama .....wszystkim odradzam polszmata .

    OdpowiedzUsuń
  10. w regulaminie jest jasno napisane... DO UŻYTKU W RAMACH JEDNEGO GOSPODARSTWA... więc 5km to chyba spore masz to gospodarstwo....

    OdpowiedzUsuń
  11. A widzisz by on napisal, ze jedzie 5km po karte i wraca 5km do siebie by aktywowac?
    To co, tesciowa nie moze miec dwoch TV, cwaniaczku.

    OdpowiedzUsuń
  12. wszystkie platformy mają swoje plusy i minusy (ich jest więcej),o polszmacie mogę się wypowiadać bo go mam.Multiroom to porażka tej platformy.To mocno irytujące zajęcie odblokowywania tych kart. Mieszkam z rodzicami, ja na piętrze oni zajmują parter.Latanie po piętrach dwa razy w tygodniu z kartami (w różnych godzinach)by rodzice mogli oglądać tv jest wkurw...jące.Polsat uważa , że ich klient rano to pijak,a wieczorem złodziej.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam od jakiegoś czasu multiroom polsatu... Porażka... Na swoim mam co chwile błąd 08, 09, brak hd, błąd z brakiem abonamentu, często nie czyta kart, zacina się, a po dłuższym braku prądu musi ze 2 godziny być na reklamach polszajszu, szumi mi strasznie tv z tym i częzte zmienianie kart... Takie są efekty... ODRADZAM BRANIA CYFROWEGO POLSATU, A SZCZEGÓLNIE BRANIA OD NICH NETA [limity na ilość jak normalnie w innych jest na prędkość i często znikające paczki ] I TV!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Niedawno przeszedłem z n-ki do CP i mogę coś na ten temat powiedzieć. LUDZIE NIE BIERZCIE MULTIROOMU z POLSATU takiego dziadostwa to w życiu nie widziałem. Jak leżę w łóżku z żoną wieczorem to co jakiś czas syn znienacka przychodzi i karty nam wymienia bo mu TV nie działa! Ludzie to jest chore, nigdy więcej tego syfu z CP nie zamówię. Skończy mi się umowa i wracam tam gdzie mają normalny multiroom.

    OdpowiedzUsuń
  15. zastanawia mnie ile jeszcze osób nc+ zatrudni do pisania bzdur w internecie i oczerniania konlurencji, tonący brzytwy się chwyta, a ludzie opini zasięgają u znajomych którzy to mają

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie jestem pradownikiem nc+, ale autorem tego posta - wkurzonym klientem - bo miało być inaczej!

      chcecie to zmienić? zapraszam do kontaktu (=naprawienia zrąbanej usługi za którą płacę duże pieniądze)

      a oto mój kolejny post o prawdziwym obliczu Polsatu Multiroom, pisany z mojej własnej woli: http://racjonalne-oszczedzanie.blogspot.com/2013/10/polsat-multiroom-opinie.html

      Usuń
  16. Za szybko się zniechęcasz.
    Ja to rozwiązanie bardzo sobie chwalę.
    A latanie co trzy dni może i było na początku.
    Od czterech miesięcy nie musiałem tego robić.
    Te okresy się wydłużają.
    Pozdrawiam malkontentów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie nadal co 3 dni :)

      Usuń
    2. Co Ty opowiadasz za bajki. Nic się nie wydłuża. Chyba Twoja pamieć co najwyżej się skraca. Regularnie co kilka dni trzeba latać. To jest masakra i generalnie PORAŻKA ! Robienie z ludzi złodziei w tym kraju ma długa tradycję.

      Usuń
  17. Witam.
    Od kilku miesięcy mam multiroom. Owszem działa bez zarzutu, nie sypie błędami, ale to odblokowywanie kartą już mnie męczy. Przynajmniej raz w tygodniu muszę to zrobić. Pewnie jakbym mieszkał w bloku to nie było by problemu, niestety muszę zasuwać przez dwie kondygnacje po oryginalną kartę, a kolan nie wygrałem na loterii. Jedno jest pewne, przez idiotyczne zabezpieczenie Panów z polsatu NIE przedłużę z nimi umowy i przeniosę się do konkurencji. niech sobie sami wkładają karty dwa razy w tygodniu jak ich to bawi. Są lepsze sposoby na zabezpieczenie tylko trzeba pomyśleć, widać myślenie za bardzo boli. Pozdrawiam Łukasz.

    OdpowiedzUsuń
  18. W pełni zgadzam się. Multirom w Polsacie jest uciążliwy i to bardzo . Nie wiadomo kiedy film, program zostanie przerwany. A to jest naprawdę wkurzające! Najlepszy moment zostaje przerwany i to na obu dekoderach, bo trzeba wyciągnąć kartę z głównego dekodera, na którym jest oglądany np. mecz. Cenowo to jest taniej, ale ogólnie to naprawdę lepiej zastanowić się 2 razy zanim podejmie się ryzyko takiej umowy.

    OdpowiedzUsuń
  19. Po przeczytaniu kilku komentarzy o PS-towskim multiromie,dziękuję nie skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. Czesc. Mam multiroom od... chyba luty 2013 i mam wrazenie, ze coraz czesciej musze bawic sie w ząglerkę kartami i to przewaznie jak jest jakis ciekawy program. Bardzo irytujace. Drugi dekoder to hd6000. Jak wola o karte to nawet nie moge obejrzec nagranych programow na dokupionym dysku! Wiadomo... multiroom to jakis uklon w strone klienta. Ale SZANOWNY POLSACIE!!!! DAJ CHOCIAZ INFORMACJE NA DODATKOWYM TUNERZE TYPU "W CIAGU 48 GODZIN ZOSTANIE ZABLOKOWANY DEKODER. WLOZ KARTE Z DEKODERA GLOWNEGO". Niby nie problem przełożyć kartę. ..... Jem śniadanie. .. a tu dekoder się blokuje. Wieczorem relaksuje się przy chmielowym trunku dwa dni pozniej... dekoder się blokuje. I włączam smart tv..... Wiedziałem ze będę musiał przekładać karty, ale nie wiedziałem, ze tak często.... i gdyby chociaż wcześniej było info na tym dodatkowym dekoderze. Pozdrawiam. /Rafał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jaka informację prosisz ? 48 godzin wcześniej ? Przecież ten Multiszaj blokuje się NAWET ! co 72 godziny !

      Polsat nie szanuje swoich klientów. ma ich za dużo żeby się przejmować takimi narzekaniami.

      Usuń
  22. zaraz zakomunikuję sąsiadom, którym ktoś z instalatorów proponował multiroom, jak to z tym multiroomem w praktyce trzeba się bawić...

    a tak w ogóle, to... w każdym interesie jest jakiś taki trudny do określenia próg cenowy, którego przekroczenie sprawia, że klient zaczyna kombinować, jakby tu zaoszczędzić na tym wydatku; stąd (jak w tym temacie) chęć podziału jednego sygnału na kilka, ewentualnie na spółkę z sąsiadem itd;
    Natomiast gdyby ceny tego typu usług były poniżej tego progu (jak nie wiem jak to cena progowa - każdy może ją wycenić inaczej), to na prawdę chyba tylko jakaś garstka upartych entuzjastów omijania wszelkich zabezpieczeń, nadal bawiła by się w "rozmnażanie" sygnału z jednej kart itp
    Inni śmiali by się, że gra nie warta świeczki i płacili kilka abonamentów, bo byłyby poniżej tego progu cenowego, który sprawia, że coś jest na prawdę masowym produktem albo nim nie jest właśnie z powodu progowej ceny.
    Ot co!

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja również uważam, że multiroom i przekładanie kart to głupota. Dla kogoś postronnego przekładanie kart wydaje się błahostką, ale dla właściciele multiroomu już po krótkim czasie staje się to bardzo irytujące. Zastanówcie się dziesięć razy zanim się na to zdecydujecie, ja szczerze odradzam. Pomijam fakt, że wkurza mnie bardzo, że ktoś z góry traktuje mnie jak oszusta, bo to jest rodzaj nieustannej kontroli, ale wyobraźcie sobie taką sytuację (mnie zdarza się to za każdym razem) robię sobie kawę,kanapkę siadam wygodnie w fotelu, włączam pilotem TV i co? komunikat z informają o blokowaniu karty! Nigdy więcej POLSATU:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz rację - to jest uciążliwa i upierdliwa czynność

      blokada dekodera minimum raz na tydzień to bardzo denerwująca sprawa

      ale co ciekawe - byłem niedawno znów w punkcie obsługi ze zmianą pakietów i słyszałem jak sprzedawca zachwala multiroom

      "czasem zdarza się, że trzeba potwierdzić dekoder... raz na jakiś czas, dość rzadko, trzeba przełożyć kartę"

      jak widać na szkoleniach dla przedstawicieli Polsatu znaczenie słów rzadko, czy nieczęsto są naprawdę inne niż u większości z nas


      sorka, ja mam jak w banku, że minimum raz na tydzień, najczęściej kiedy nie ma mnie w domu żonie przyblokuje się dekoder, a na zapas przełożyć karty się nie da

      multiroom w Polsacie do dla mnie kiszka, czekam już tylko do końca umowy

      Usuń
  24. No to pomogliście mi podjąć decyzję.
    Zastanawiałem się nad opcją cyfrowy polsat z mulltirom lub DVB-t z nagrywarką.
    I dzięki wam zdecydowałem się na DVB-t z nagrywarką.
    Cyfrowy polsat wprowadzając na rynek ofertę multirom powinien dołączyć stosowny aneks do umowy, informujący o tym kto będzie ponosić koszty naprawy czytnika kart,
    rozwalonego w związku z eksploatacją multiroma.

    OdpowiedzUsuń
  25. Dodam swoja historię z tym Multiroomem :(((

    Pierwszy dekoder multi blokował się przez co 7 dni i tak przez prawie 2 lata. Oczywiście działo się to w najgorszych momentach czyli o 3 w nocy itp... Na domiar złego podstawowy dekoder po każdym wyjęciu z niego karty blokował się trzeba go był resetować kilkanaście razy odłączając napięcie zanim znów zaskoczył. Wymiana dekodera nie wchodzi w grę gdyż jest moją własnością a nie Polsatu bo kiedyś można było kupić dekoder na własność i niestety to zrobiłem.

    Pani w BOK pocieszała mnie że i tak "powinienem się cieszyć" bo innym blokuje się co 3 ni ! Cóż za radość zapanowała w mej głowie po takim pocieszeniu. Nie doceniając tej łaskawości Polsatu próbowałem jednak (bez skutku) uzyskać wydłużenie tego okresu. Skoro w regulaminie piszą że okres ten wynosi od 3 do 14 dni to dlaczego mam nie mieć 14 dni ?

    Kara za mą bezczelność spotkała mnie niedawno gdy dekoder dodatkowy (tzw multiroom) nawalił. W BOK wymieniono mi go na nowy bez problemu i... teraz moja karta blokuje się już co 3 dni a nie co 7 !

    Infolinia i dział techniczny recytuję formułki z regulaminu i nie odpowiedzą na żadne logiczne pytanie od czego zależny ten okres (3-14 dni) ! Dlaczego mam teraz 3 a miałem 7 ? Dlaczego nie mogę mieć 14 ? Tego się NIGDY nie dowiem bo Polsat to organizacja TAJNA niczym MI6 czy CIA. Nawet nazwisko kierownika Pani z infolinii jest utajnione !

    Jeśli ktoś się waha nad tą pseudo ofertą to z mojej strony ODRADZAM !!! Trzymajcie się z daleka od tego problemu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak sprzedać niepotrzebne przedmioty?

Kresowa Zagroda - przeprowadzka z miasta na wieś.

Oszczędna dieta - oszczędne żywienie - 200 zł na osobę na miesiąc. Jak przeżyć tanio?