Ile kosztuje zaparzenie jednej kawy w domu?

Niedawno pisałem o bardzo rozrzutnym zwyczaju picia kawy "na mieście". Tak, kawkowanie poza domem w wyraźny sposób rujnuje nasze finanse, o ile jest to stały rytuał, bez którego niektórzy nie wyobrażają sobie dnia.

Lubisz dobrą kawę?

Ile kosztuje zaparzenie jednej kawy w domu?

Na filiżankę daje się średnio 7g kawy mielonej. Paczka specjalistycznej (dietetycznej) kawy, którą kupuję ma 250g i w promocji najczęściej udaje mi są ją kupić za 9,99 zł. W zaokrągleniu, jestem w stanie zaparzyć z paczki 36 kaw. 

Koszt "suszu" pojedynczej kawy to 28 groszy. 

Kiedyś liczyłem ile kosztuje zagotowanie wody na kawę i jest to średnio 3 grosze (ceny 1 kWh energii nie uległy istotnej zmianie od mojej ostatniej kalkulacji). Umówmy się, że umycie filiżanki to podobna kwota, ilość wody jest tu na granicy błędu, ale jednak mamy jej podgrzanie (CWU) oraz kropelkę detergentu. Kolejne 3 grosze.

Słodzisz? Ja nie, ale możemy doliczyć około 2 groszy za zwyczajowe dwie płaskie łyżeczki cukru, ca. 8 gram łącznie.

Drodzy Czytelnicy, doszliśmy zatem do sumy 36 groszy za jedną kawę.

Koszt roczny wypicia codziennie jednej kawy w domu to 131 zł 40 groszy.

Ile będzie mnie kosztował ten sam zwyczaj np. na lokalnej stacji benzynowej w drodze do pracy, albo w barku w lobby przy wejściu do biura? Dla uproszczenia dodajmy, że w weekend jadę na trening, albo marsz po górach i też sobie strzelę kawkę? Jak tak obserwuję u mnie, średnia cena szybkiej kawy poza domem to 7 zł. Koszt roczny kawy poza domem to 2555 zł.

Kawa "na mieście" jest tutaj około 19 i pół razy droższa, niż zrobiona samodzielnie!

I co Ty na to? Tylko pomyśleć, że tak "niewinny" zwyczaj potrafi skumulować się rocznie w taką sumkę! Uff... Pozdrawiam!

Poprzednio o kawie...

Naucz się znów płacić gotówką. Zostaw kartę w domu!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak sprzedać niepotrzebne przedmioty?

Oszczędna dieta - oszczędne żywienie - 200 zł na osobę na miesiąc. Jak przeżyć tanio?

"Nie bierz d**y z tej samej grupy." - oszczędzanie nerwów w relacjach z kobietami.