Kiedy zwróci się instalacja LPG?

Dzisiaj chciałbym wam przedstawić przykładową kalkulację kiedy zwróci mi się instalacja LPG w moim samochodzie. Jako bazę do kalkulacji biorę cenę benzyny w moim regionie, a jest to woj. dolnośląskie, na czerwiec 2019 jest to średnio 5.22 zł. Średnia cena LPG u mnie to 2.20 za litr.

Jedziemy dalej. Średnie spalanie auta to jest 7 litrów. Przy LPG muszę liczyć 8. Gazu się spala zawsze więcej niż benzyny.

Policzmy koszt przejechania 100 km.

LPG 8x2.20 to 17.60 zł
E95 7x5,22 to 36,54 zł

18.94 zł różnicy

Robiąc różne kalkulacje opłacalności zawsze lubię być sceptyczny. Poza tym zakładam, że zawsze odrobina benzyny spali się, także niech bazą do przeliczenia będzie  18 zł zysku na 100 km.

Koszt instalacji LPG, który mi obiecuje fachowiec całkowity to 2800 zł. w tej chwili nie jestem pewien ewentualnych kosztów dodatkowych, na pewno odrobinę droższy będzie przegląd nie wiem czy wbicie LPG do rejestracji będzie cokolwiek kosztowało, dla bezpieczeństwa przyjmijmy cenę 3000 zł. Raczej nieprzewidziane okoliczności zawsze przecież lubią wyskoczyć.

Dzielę i znowu odrobinę zaokrąglam na niekorzyść, dla utrzymania pewnej rezerwy w kalkulacjach, mam 16700 km.

Jaki jest mój roczny przebieg który planuje? Obecnie średnio co 3 tygodnie pokonuje trasę przez Polskę o długości 1000 km. Daje mi to rocznie 18000 km na planowanych trasach. Jak widać instalacja LPG przy dosyć dużej dozie ostrożności zwróci się w ciągu jednego roku jazdy. Jest to dla mnie akceptowalna kalkulacja, dlatego w tym tygodniu udaję się do warsztatu LPG na dopełnienie dzieła.

No ale to auto zostanie przy ON.

A co ty o tym myślisz - napisz w komentarzach.

Polecam też:

Jak oszczędnie jeździć Dieslem? (...i sensownie)


Podobał się wpis? Zostaw komentarz! To proste! Kliknij ikonkę FB w systemie komentarzy pod wpisem i już możesz pisać!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak sprzedać niepotrzebne przedmioty?

Kresowa Zagroda - przeprowadzka z miasta na wieś.

Oszczędna dieta - oszczędne żywienie - 200 zł na osobę na miesiąc. Jak przeżyć tanio?